Naturalne witaminy dla zdrowia, naturalnie!

Pierwsze co przychodzi do głowy na myśl o witaminach, to suplementy. Oczywiście warto po nie sięgać co jakiś czas, ale dużo lepiej dostarczać je organizmowi w naturalnej postaci. Pamiętajmy też, że organizm, który ma niedobór witamin szybciej choruje i starzeje się. Witamina C jest najłatwiej dostępna. Znajduje się praktycznie we wszystkich owocach i warzywach.

Najlepszym źródłem są: papryka, kapusta, porzeczki, agrest i owoce cytrusowe. Witaminy z grupy B znajdziemy w produktach pełnoziarnistych, warzywach strączkowych, nabiale. Natomiast witaminy rozpuszczalne w tłuszczach A,D,E,K znajdują się w tłustym nabiale, warzywach zielonych i rybach morskich. Każdy zestaw witamin zawiera także minerały, które też warto przyjmować w naturalnej postaci. Magnez znajduje się w figach, bananach i kakao.

Wapń w nabiale i rybach, a żelazo w mięsie, burakach i zielnych warzywach. Niedobór potasu uzupełnią suszone owoce, cynku – pestki dyni, a chromu – otręby. Warto sięgać po produkty zawierające niezbędna dla organizmu kwasy Omega-3. Ich źródłem są przede wszystkim ryby np. śledź i makrela, ale i oliwa z oliwek oraz oleje roślinne.